Amenajari si Dotari HoReCa

Dotari hoteluri, restaurante, baruri, cafenele cu echipamente de bucatarie si obiecte de mic inventar: tacamuri, vesela (farfurii), pahare, accesorii (oale, cratite, polonice, linguri servire, tavi, recipiente transport, etc)

Masuta de cafea din resturi de lemn 2 Aprilie 2011

Filed under: Amenajari de interior,Living,Mobilier — ADHoreca @ 07:47
Tags:

Iti doresti o masuta care sa fie star in livingul tau?

Mugur Kreiss te provoaca sa iti construiesti una care sa arate ca o opera de arta moderna, alcatuita din doua usi vechi de sifonier si o gramada de resturi de lemn.

Am eliminat din pasi, asa ca aici poti vedea cum “scheletul“ mesei a fost deja realizat (bucatile potrivite rezultate din vechile usi au fost deja asamblate cu holtzsuruburi). Au fost pregatite si marginile care vor da senzatia de grosime a blatului si a picioarelor masutei.
Repeta operatiunea dupa ce suprafata s-a uscat, preferabil de trei ori, cu pauza de cel putin 30 de minute. Vei obtine o suprafata fina, fara a fi lucioasa, in care se vor accentua rosturile dintre piesele puzzle-ului si toate zgarieturile, tocmai bine pentru aspectul sic al masutei.

Ideea mi-a venit atunci cand am vazut in curte resturile de scanduri pe care le folosisem pentru a-mi construi o biblioteca si pe care intentionam sa le pun pe foc. Cum voiam pentru livingul meu o masuta speciala si nu gasisem de cumparat una care sa imi placa indeajuns, mi-am zis ca e momentul sa creez un obiect de mobilier care sa aiba aerul unei sculpturi moderne, alcatuite dintr-un mozaic din lemn. Zis si facut.

Nu pot sa spun ca am realizat aceasta masuta batand din palme – trebuie sa-ti rezervi cel putin doua zile pentru construirea ei. Ca sa faci acest mozaic din bucati de lemn, iti trebuie timp, rabdare si… inspiratie. Nu aseza lemnul oricum! Incearca sa alternezi atat formele, cat si orientarea fibrei lemnului. Cu cat bucatile au mai multe noduri – si ale mele aveau, doar de asta fusesera decupate din scanduri bune –, cu atat mai bine. Efectul grafic va fi mai pregnant!

La un moment dat nu vei mai avea bucati potrivite. Nu intra in panica, ci decupeaza piesele care iti trebuie pentru a completa acest puzzle.

 

1. Incepe prin a monta partile laterale; eu am folosit coltare din lemn, pentru ca suruburile de prindere sa nu fie vizibile.

2. Urmeaza partea distractiva: fixarea in cuie a bucatilor de lemn. Ai grija sa slefuiesti lateralele pieselor.

3. Pentru un efect antichizat, vopseste cateva elemente in culori asortate interiorului din care va face parte masuta. Nu vopsi cu mare atentie, pentru ca nu vor ramane asa.

4. Desavarseste aspectul antichizat al suprafetei si smirgheluieste bine, chiar si manual, nu neaparat cu ajutorul masinii de slefuit. Insista pe portiunile pe care le-ai acoperit cu vopsea si lasa culorile doar sa se ghiceasca.

5. Urmeaza finisajul. Cumpara de la un magazin

de specialitate ceara pentru lustruit mobila veche (contine terebentina si ceara de albine naturala – eu am luat-o de la Mr. Bricolage, cu aproximativ 45 lei), pune cate putin pe o carpa curata de bumbac si lustruieste cu blandete, pana cand ceara intra in lemn. Repeta operatiunea de cel putin trei ori, cu o pauza de 30 de minute intre faze.

 

6. Vopseste marginile si intradosul masutei intr-o nuanta placuta – eu am ales un nisipiu. Contrastul intre partea aceasta, calma, si cealalta, mai agitata, este binevenit.

Arh. Mugur Kreiss

 

sursa: casamea.ro

 

 

 

Lasă un răspuns

